راه اندازی موتور استارتی

  • 0 نظر

راه اندازی موتور استارتی

موتور استارتی یکی از انواع موتورهای موجود در بازار است که می‌تواند برای تامین برق در زمان قطعی برق مورد استفاده قرار گیرد. این موتورها از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و به راحتی می‌توانند میزان برق و انرژی مورد نیاز را برای سیستم‌های الکتریکی تامین کنند. اگرچه بسیاری از افراد تصور می‌کنند که می‌توانند با دیدن آموزش‌های مختلف، مراحل راه اندازی موتور استارتی را انجام دهند؛ اما واقعیت این است که راه اندازی این موتورها نیاز به تخصص و تجربه خاصی دارد؛ چرا که اگر هر یک از مراحل آن به‎درستی انجام نشود، ممکن است شاهد خرابی موتور و مشکلات متنوع دیگر در سیستم برق رسانی توسط آن داشته باشیم.همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالعه نصب و راه اندازی پمپ آب بپردازید.


موتور استارتی چگونه راه اندازی می‌شود؟

موتور استارتی به موتورهایی گفته می‌شود که دارای سیستم خاموش و روشن شدن است. در واقع، برای روشن کردن این موتورها، حتما باید از دکمه استارت استفاده کرد. موتورهای استارتی مانند دیگر انواع موتورهای برق باید به‎صورت تخصصی و اصولی در یک مکان نصب شوند. به طوری که ابتدا باید مکان مناسب برای نصب آن‌ها انتخاب گردد و سپس مراحل راه اندازی این موتورها انجام گیرد. راه اندازی موتور استارتی می‌تواند بر اساس تجربه و تخصص افراد به سادگی صورت گیرد؛ ولی اگر تخصصی در پشت این کار نباشد، به‎احتمال زیاد عملکرد این موتورهای استارتی دچار اختلال می‌گردد.


مراحل راه اندازی موتور برق استارتی

برای راه اندازی موتور استارتی، لازم است که ابتدا با مراحل آن آشنایی پیدا کنید و بر اساس آن‌ها، مراحل راه اندازی این موتورهای برق را انجام دهید. به طور کلی، راه اندازی این موتورهای برق یک کار تخصصی بوده و لازم است که افراد متخصص در حوزه برق کاری این کار را انجام دهند. در غیر این صورت احتمال اتصالی، خرابی و سوختن موتورهای برق استارتی وجود خواهد داشت. بنابراین برای راه اندازی این موتورها نیاز به طی کردن مراحل تخصصی است که نمی‌توان آن‌ها را در یک مقاله ساده بیان کرد. با این حال برای در بهتر مراحل این کار در ادامه به مراحل راه اندازی موتور استارتی به زبان ساده اشاره‎ای می‌کنیم.

مطلب پیشنهادی: موتور برق لانسین

انتخاب مکان مناسب برای نصب موتور برق

به‎منظور نصب و راه اندازی موتور برق استارتی، لازم است که یک مکان مناسب برای این کار انتخاب شود. این محصولات به بارش باران و یا تابش آفتاب حساس هستند. بنابراین، بهتر است که آن‌ها را در یک مکان مسقف که امکان بارش باران و تابش نور خورشید به آن‌ها وجود نداشته باشد، نگهداری کرد. این موتورها با وجود کیفیت بالایی که دارند، اگر در یک مکان صاف و مناسب نصب نشوند ممکن است خیلی زود دچار خرابی شوند.


تامین سوخت مورد نیاز برای موتور

پس از اینکه مکان مناسب برای نصب موتور استارتی انتخاب شد، نوبت به تامین سوخت مورد نیاز برای موتور می‌رسد. بسته به نوع موتور، نوع سوخت می‌تواند گازوئیل و یا بنزین باشد. لازم است که بر اساس حجم موتور، به طور کامل سوخت مورد نیاز آن را تامین کرد. در این صورت می‌توان با روشن کردن موتور، از نیروی الکتریکی تولید شده توسط آن استفاده کرد.


استارت کردن موتور

موتور استارتی همانطور که از نامش مشخص است، می‌تواند به راحتی با یک دکمه روشن یا خاموش شود. بدین منظور لازم است که ابتدا اتصال منفی و مثبت باتری را متصل کنیم. سپس با فشار دادن دکمه استارت، موتور را روشن می‌کنیم. در این صورت می‌توان از موتور استارتی استفاده کرد.

نصب موتور به سیستم‌های الکتریکی به‎صورت مستقیم یا غیرمستقیم

قبل از روشن کردن و استارت کردن موتور، لازم است که سیستم‌های الکتریکی به‎صورت مستقیم یا غیرمستقیم به موتور متصل شوند. اتصال مستقیم به معنی متصل کردن سیستم‌های الکتریکی به وسیله یک کابل به سیستم‌های برقی و لوازم خانگی است. به طوری که هیچ واسطه‌‎ای در میان این سیستم‌ها وجود ندارد؛ اما در اتصال غیرمستقیم، سیستم‌های الکتریکی از طریق یک تابلو چنج اور به موتور الکتریکی متصل می‌شوند. یعنی موتور استارتی به تابلو چنج اور متصل می‌شود تا در زمانی که قطعی برق در ساختمان وجود داشت، موتور بتواند برق و نیروی الکتریکی را به تمامی سیستم‌های الکتریکی ساختمان تزریق کند.نورافشان مفتخر است تا تمام اطلاعات مورد نیاز تعمیرات موتور برق را در اختیار شما قرار دهد.


خدمات راه اندازی موتور استارتی

راه اندازی موتور استارتی نیازمند تخصص و تجربه خاصی است. اگر هر یک از مراحل نصب این موتور به درستی انجام نشود، ممکن است هزینه گزافی به افرادی که اقدام به خرید این موتورها کرده‌اند، اعمال شود. برای راه اندازی موتورهای استارتی می‌توانید از خدمات افراد متخصص و باتجربه استفاده کنید.

خدمات راه اندازی موتور استارتی شامل نصب این موتورها در مکان مناسب و متصل کردن آن‌ها به سیستم‌های الکتریکی مورد نیاز می‌باشد. در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری بزرگ راه اندازی این موتورها می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد.

بنابراین، افرادی که نیاز به این موتورهای استارتی دارند، می‌توانند از خدمات راه اندازی موتور استارتی استفاده کنند و بدون دغدغه و در زمان کوتاهی این موتورها را نصب و راه اندازی نمایند. ناگفته نماند که علاوه بر خدمات نصب و راه اندازی این موتورها، می‌توانید برای انتخاب بهترین موتور استارتی نیز از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات فروش و نصب، مشاوره بگیرید.برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید موتور برق جوشکاری به این صفحه مراجعه کنید.


هزینه راه اندازی انواع موتور استارتی

هزینه راه اندازی انواع موتور استارتی بستگی به شرایط نصب و مکان نصب آن‌ها دارد. به طور کلی شرکت‌هایی که اقدام به فروش این موتورها می‌کنند، ممکن است خدمات نصب موتورهای استارتی را نیز به شما ارائه کنند. بسته به تعداد موتورهای استارتی، نحوه اتصال آن‌ها به سیستم‌های الکتریکی و خدمات ارائه شده دیگر برای نصب آن‌ها، هزینه راه اندازی این موتورهای برق نیز با هم متفاوت خواهد بود.

در صورت نیاز به دریافت خدمات راه اندازی انواع موتور برق استارتی، می‌توانید از طریق مجموعه‌های معتبر هزینه آن را استعلام بگیرید. با وجود اینکه می‌توان این موتورها را به‎صورت تخصصی راه اندازی کرد، هر چقدر هم برای نصب آن‌ها هزینه پرداخت کنید ارزشش را دارد. چون در این صورت خیالتان از بابت نصب این موتورها به‎صورت تخصصی راحت خواهد بود.


با راه اندازی موتور استارتی می‌توان از انرژی الکتریکی در زمان قطعی برق نیز استفاده کرد. این موتورها از سوخت‌های مختلف مانند بنزین و گازوئیل استفاده می‌کنند و آن‌ها را به جریان الکتریکی تبدیل خواهند کرد. بنابراین، می‌توان از این موتورها برای تامین جریان الکتریکی مورد نیاز ساختمان‌های بزرگ و یا فضاهای کوچک استفاده کرد.

0 نظر

کد امنیتی

ارسال نظر