موتور تک بنزینی

  • 0 نظر


ما در این مقاله از نورافشان درباره خرید موتور بنزینی توضیح دادیم همراه ما باشید.


خرید موتور بنزینی

موتور تک بنزینی یک جایگزین برای الکترو موتور های معمولی هستند. موتور تک بنزینی زمانی کاربرد دارد که برق مورد نیاز برای استفاده از الکترو موتور کافی نباشد. موتور های تک بنزینی کم صدا هستند و راندمان سوخت آن ها تا حدودی کم بوده و لذا قدرت آنها نسبت به برخی موتور های دیگر نظیر موتور های دیزلی کمتر است. لازم به توضیح است که در یک تقسیم بندی، الکترو موتور ها در انواع مختلف تک فاز، سه فاز، ترمزدار و ضد انفجار طراحی می شوند که از انواع الکترو موتور صنعتی می توان به الکترو موتور دو سرعته، کولری، فرم کوچک، موتور تک دیزلی و موتور تک بنزینی اشاره کرد. موتور های تک بنزینی از انواع موتور های درون سوز بوده که از جرقه زدن شمع برای اشتعال در آن بهره می برند. موتور درون سوز به این معناست که سوخت و هوا یا اکسیژن در محفظه احتراق به حالت انفجاری می رسند و فرآیند انبساطی و انقباضی در این محفظه باعث حرکت می شود. موتور های درون سوز گستره فراوانی دارند و در انواع خودرو و حتی موشک ها نیز به کار می روند و میزان احتراق آن ها متفاوت است زیرا نیروی ایجاد شده برای پیشران، در هر وسیله ای دارای محاسبه و میزان متغیری است.

برای خرید موتور بنزینی میتوانید از تیم نورافشان کمک بگیرید همراه ما باشید.

ممکن است با الکترو موتور آشنا باشید. الکترو موتور یا نام دیگر آن، «دینام»، یک نوع مبدل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی است. این نوع موتور الکتریکی بر مبنای نیروی حاصل از میدان مغناطیسی بر جریان الکتریکی عمل می نماید. موتور الکتریکی شامل روتور و استاتور است که عملکرد این دو سبب حرکت دوار می شود. یک نمونه ساده الکترو موتور، همان دینام موجود در کولر های آبی است.

موتور تک بنزینی نوعی موتور چهار زمانه است. البته نوع دو زمانه آن نیز وجود دارد. اما موتور تک بنزینی چهار زمانه بسیار پر کاربرد تر است. چهار زمانه به معنای آن است که در چهار مرحله عمل گردش کامل موتور صورت می پذیرد. یعنی ابتدا مکش صورت می پذیرد، سپس تراکم گاز و در ادامه توان حرکت و در نهایت مرحله تخلیه انجام می شود.

موتور های تک بنزینی به عنوان محرک ماشین آلات محسوب می شوند. به لحاظ سوخت مصرفی می توان اشاره نمود که موتور ها به سه دسته بنزینی، دیزلی و نفتی تقسیم می شوند. موتور های تک بنزینی با اتصال به یک وسیله دیگر تکمیل می شوند. مثلا اگر موتور تک بنزینی به پمپ متصل شود می تواند به موتور پمپ تبدیل شود.همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالعه قیمت موتور برق بپردازید.


تاریخچه ای از موتور های تک بنزینی

قرن 19 میلادی شروعی برای گسترش موتور های تک بنزینی بوده است. ابتکار این نوع موتور ها به فرانسویان باز می گردد. گام اول در این نوع موتور ها، احتراق بود. اما حالت دورانی این نوع موتور ها بعد ها اضافه و جرقه زدن شمع ها، باعث متمایز شدن موتور های تک بنزینی گردید. اما می توان گفت که بیشتر ابتکار تولید این نوع موتور ها از فرانسه و انگلستان منشا گرفت. موتور های دیزلی نیز نام خود را از رودلف دیزل به ارث برده اند. موتور های تک بنزینی دارای محفظه احتراق می باشند که به آن سیلندر می گویند. مخترع آلمانی، «اتو» مبدع این بخش از موتور تک بنزینی بوده است. این مخترع موتور های تک بنزینی، مراحل چهارگانه را با الگو برداری از دستگاه بخار وات طرح ریزی نمود.


قیمت موتور برق



موتور بنزینی چگونه کار می کند؟

در موتور تک بنزینی، پیستون وجود دارد. پیستون شروع به حرکت می نماید و از بالا به پایین می رود. در این هنگام با باز شدن سوپاپ هوا، عمل مکش انجام می شود. در نتیجه مخلوط سوخت و هوا وارد سیلندر شده و سپس با بالا رفتن پیستون عمل تراکم رخ می دهد. مخلوط سوخت و هوا فشرده می شوند. سوپاپ هوا بسته می شود. با رسیدن پیستون به بالاترین نقطه سیلندر، به ناگاه شمع جرقه زده و انفجار ظریفی تولید می شود. با این انفجار، پیستون با شدت به پایین روانه می شود. به دنبال آن حرکت تولید می شود. یعنی از سوخت به انرژی مکانیکی دست یافتیم و حرکت ایجاد شد. در این انفجار، حرارت بسیار بالایی ایجاد می شود که قابل تامل است. در نتیجه مرحله پایانی که همان تخلیه است، آغاز می شود و دود ناشی از احتراق و انفجار جرقه ای از طریق سوپاپ مربوط به گاز، خارج می شود. مراحل توضیح داده شده، یک دور کامل و چرخه منظم کاربردی موتور تک بنزینی بوده است. با ادامه این چرخه، حرکت مورد نظر محقق می شود. موتور تک بنزینی به صورت دستی یا استارتی فعال می شود.نورافشان مفتخر است تا تمام اطلاعات مورد نیاز موتور تک‌ روبین را در اختیار شما قرار دهد.


کاربردهای موتور تک بنزینی

از موتور تک بنزینی می توان در موارد متعددی استفاده نمود و باید توجه داشت که تنوع این نوع از موتور ها باعث می شود تا کارکرد های مختلفی داشته باشد. با استفاده از شفت هایی که موتور تک بنزینی دارد، می توان به عنوان موتور کولتیواتور از آن استفاده نمود. همچنین جهت پمپ سمپاش در امور کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در موارد دیگر می توان از این موتور ها جهت موتور پمپ، علفزن، موتور برق و انواع موتور های مشابه استفاده نمود. حتی با این موتور ها می توان به عنوان مولد برق و در تامین روشنایی برخی از قسمت های منزل استفاده کرد. اما استفاده از موتور تک در منزل برای تامین روشنایی همه خانه کفایت نمی کند چون توان کافی برای این کار، در موتور تک بنزینی نیست. اما در مکان هایی مانند راهرویی که دوربین مداربسته دارد، می توان از آن بهره برد تا در زمان قطع برق، سیستم مدارات قطع نگردد.


قیمت موتور بنزینی

قیمت موتور بنزینی به عوامل متعددی بستگی دارد که از آن جمله می توان به میزان قدرت آن بر حسب اسب بخار، مدل و برند سازنده، حجم مخزن سوخت و نوع سوخت آن، تکنولوژی ساخت آن و برخی موارد دیگر اشاره نمود. برخی از برند های معروفی که به تولید این نوع موتور اقدام می کنند عبارتند از: برند روبین، برند کاوازاکی، برند هوندا، برند پرکینز و برند ولوو. با توجه به این موارد می توان گفت که برای تهیه و خرید موتور بنزینی مناسب حداقل 3 الی 4 میلیون مورد نیاز است. همچنین با توجه به مصرف خودتان، اندازه و قابلیت های موتور تک در نظر گرفته را مورد بررسی قرار دهید تا با آنچه در ذهن شما بوده و مورد استفاده شما است، تناسب داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه : قیمت موتور برق

لوازم یدکی موتور بنزینی

به یقین هر وسیله ای دارای قطعات متعددی است که با اتصال آنها به یکدیگر، آن وسیله تولید و شروع به کار می نماید. لوازم یدکی موتور بنزینی نیز دارای قطعاتی است که برخی از آنها را نام می بریم. از جمله این قطعات عبارتند از: درب باک، خاموش کن، هواکش روغنی، باک، بادگیر، سیلندر، پروانه خنک کن، بلبرینگ میل لنگ، هواکش، میل لنگ، سرسیلندر، درب سیلندر، فیلتر باک، خار و پولکی، گاونر، هندل، دنده میل سوپاپ، گیت سوپاپ، سر شمع، کوئل، شیر بنزین، اگزوز، رینگ و پیستون و لوازم کاربراتور، واشر و نخ هندل.


تشابه و تفاوت موتور بنزینی و دیزلی

در تئوری، موتور بنزینی و دیزلی بسیار به هم شبیه هستند. هر دو موتور دارای احتراق داخلی برای تبدیل سوخت یا همان انرژی شیمیایی به انرژی مکانیکی هستند. این انرژی ایجاد شده باعث حرکت پیستون داخل سیلندر می شود. اتصال پیستون به شفت باعث حرکت پیشران شده که عامل حرکت نهایی وسیله مورد نظر خواهد شد. اما تفاوت اصلی بین این دو نوع موتور در نحوه احتراق آن هاست. در موتور بنزینی سوخت با هوا مخلوط شده و تحت فشار اقدام به جرقه زنی و احتراق می نماید در صورتی که در موتور دیزلی، ابتدا هوا فشرده می شود و سپس سوخت اضافه شده، باعث احتراق می گردد و همزمان فشردگی انجام نمی شود. موتور های دیزلی به لحاظ قدرت از موتور های تک بنزینی قوی تر هستند. از موتور های تک بنزینی در کار های بزرگ صنعتی نیز استفاده نمی شود.


خرید موتور بنزینی



موتور بنزینی بوکس ونگارد

در صفحه اصلی سایت ونگارد نوشته شده است: باهم، مسیر سرمایه گذاری جهانی را تغییر می دهیم. موتور های تولید شده توسط گروه صنعتی ونگارد در انواع مختلف و دارای قابلیت بالا در طراحی و قدرت موتور هستند. دوام این نوع از موتور ها بسیار بالاست. موتور های هوریزنتال ونگارد با استاندارد های جهانی ساخته شده و از جمله مزایای آنها، دارا بودن سیستم خنک کننده عمودی و افقی و ضمانت 3 ساله این موتور ها می باشد. همچنین موتور های صنعتی این شرکت از دوام بسیار بالایی برخوردار است. همچنین موتور کوچک Block V-Twin در رده طراحی صنعتی مورد استفاده برای امور تجاری است. از جمله مشخصه های این موتور کوچک، پر انرژی بودن و استارت سریع آن می باشد. این موتور به عنوان موتور خانگی قدرتمند است که بر اساس تکنولوژی پیشرفته جهانی ساخته شده و دارای اجزای پیچیده ای است.

مطلب پیشنهادی: موتور پمپ بنزینی


موتور تک بنزینی

موتور تک در زمان تخلیه که مرحله پایانی دور کامل چرخه است، از خود گاز های سمی به بیرون انتقال می دهد. لذا نیاز است تا در زمان استفاده از این موتور تک، از مکانی استفاده شود که گاز های سمی از آنجا به محیط باز خارج شود و تجمع گاز های سمی باعث مسمومیت و یا مرگ نشود. پس مکانی را انتخاب نمایید که در آن هوا به وفور جریان داشته باشد. همچنین جهت قرار دادن این نوع موتور ها باید مکانی در نظر گرفته شود که مرطوب نباشد که آب باعث اتصالی در مدار و تخریب این وسیله شده و حتی امکان خطرات دیگر نیز وجود دارد.

اگر از مقاله خرید موتور بنزینی رضایت داشتید به دیگر مقاله های تیم نورافشان هم سر بزنید.

ما در مقاله های قبلی درباره نمایندگی موتور برق لانسین هم توضیح دادیم اگر مایل هستید به این صفحه سر بزنید.

0 نظر

کد امنیتی

ارسال نظر