کاتر آسفالت بر

  • 0 نظر

وسیله ای که برای برش دادن بتن و آسفالت مورد استفاده قرار می گیرد کاتر آسفالت بر نامیده می شود در حال حاضر می توان گفت این وسیله یکی از بهترین وسایل در انواع پروژه های مختلف عمرانی می باشد که در انواع مختلف با تیغه کاتر آسفالت بر مختلف برای انواع پروژه ها استفاده می شود.

عملیات ساخت دستگاه کاتر آسفالت بر در روسازی آسفالت ، با توسعه مستمر صنعت پردازش ماشین آلات مدرن ، توسعه دستگاه ها و تیغه کاتر آسفالت بر به تدریج با الزامات توسعه صنعت پردازش ماشین آلات مدرن سازگار شده است. الزامات جدید برای کیفیت و الزامات صحت تعیین شده است و توسعه دستگاههای آسفالت بر نیز از نظر بهبود راندمان تولید و کاهش هزینه های تولید و حتی اختصاص به نیازهای عملکردهای برش اتوماتیک بسیار هوشمند شده است. ساخت دستگاه های کاتر آسفالت بر عمدتاً از نظر سوخت به دو نوع تقسیم می شوند: کاتر آسفالت بر بنزینی و کاتر آسفالت بر دیزلی

همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالعه غلطک موتوری بپردازید.


کاتر آسفالت بر و روش های نگهداری آن

نگهداری روکش آسفالت معمولاً به سه نوع تقسیم می شود:

نگهداری پیشگیرانه ، تعمیر اصلاحی و نگهداری اضطراری. این سه نوع تعمیر و نگهداری با توجه به استفاده از سطح جاده قابل انتخاب هستند و هر نوع تعمیر و نگهداری نیاز به انتخاب روش های مختلف نگهداری و تجهیزات نگهداری دارد. تفاوت بین سه اقدامات نگهداری عمدتاً در شرایط روسازی و طول ترافیک منعکس شده است. البته هیچ مرز مشخصی بین این سه وجود ندارد.

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه عبارت است از ترمیم سطح جاده قبل از اینکه شکسته شود ؛ تعمیر اصلاحی به معنای ترمیم آسیب محلی در سطح جاده یا معالجه خرابی های خاص است ؛ نگهداری اضطراری اقدامی در مواقع اضطراری مانند ترک جاده و گودالهای شدید است. برای باز شدن در ترافیک نیاز به تعمیر سریع دارد.

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه یک روش مؤثر برای طولانی شدن عمر سرویس در سطح جاده است و یک روش تعمیر و نگهداری فعال است.یک نگهداری مناسب پیشگیرانه می تواند باعث کاهش سرمایه گذاری وجوه نگهداری شود.



تیغه کاتر آسفالت بر



از نظر محاسبه چرخه عمر جاده ، مقرون به صرفه تر است که منتظر بمانید تا جاده هنگام غیرقابل استفاده تعمیر شود ، این در کشورهایی مانند اروپا و ایالات متحده تأیید شده است. طبق مطالعات خارجی ، نگهداری پیشگیرانه روسازی آسفالت می تواند در مقایسه با تعمیر و نگهداری ، 6 تا 10 برابر هزینه تعمیر و نگهداری آسفالت را ذخیره کند.

اگرچه از این نوع تعمیر و نگهداری نمی توان برای بهبود ظرفیت بار پیاده رو و تغییر ساختار جاده استفاده کرد ، اما می تواند عمر سرویس آسفالت را افزایش داده و سطح خدمات را بهبود بخشد.نورافشان مفتخر است تا تمام اطلاعات مورد نیاز روبین اصلی را در اختیار شما قرار دهد.


مزایای کاتر آسفالت بر

لایه مهر و موم روسازی ، می تواند اکسیداسیون ، شل بودن و ترک ها را کنترل کند. اما نگهداری پیشگیرانه باید فقط در زمان مناسب باشد نه فقط بر اساس جریان ترافیک.

به منظور انتخاب زمان مناسب برای نگهداری پیشگیرانه ، می توان بررسی های منظم در سطح جاده ها و آزمایش های غیر مخرب را انجام داد.

روشهای نگهداری پیشگیرانه معمولی شامل مهر و موم ترک ، مهر و موم تراشه سنگ ، پر کردن ، پوشش نازک ، سطوح فوق العاده نازک و سطوح میکرو است علاوه بر درمان ترک ، می توان از دیگر روشهای نگهداری در جاده های جدید استفاده کرد.

نگهداری اصلاحی مناسب برای مواقعی است که آسیب ساختاری محلی در پیاده رو رخ داده است ، اما بر وضعیت کلی بی تأثیر نیست. تعمیر و نگهداری اصلاحی هنگام استفاده از سطح جاده رخ می دهد ، مانند کاهش اصطکاک ، فرسایش متوسط ​​تا شدید یا ترک های گسترده.

تفاوت اصلی در نگهداری پیشگیرانه هزینه و زمان است. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه هنگامی اجرا می شود که پیاده رو هنوز وضعیت خوبی نداشته باشد و در صورت نیاز به تعمیر جزئی آسفالت ، اجرای تعمیرات اصلاح می شود ، بنابراین به هزینه های بیشتری نیاز دارد. بدیهی است که این یک روش نگهدارنده منفعل است ، که یک آسیب ساختاری جهانی را به وجود می آورد و در نتیجه پروژه های تعمیراتی گران قیمت انجام می شود.

تعمیر اصلاحی شامل لایه های ساختاری آسفالت ، سنگ فرش داغ ، تعمیر چاله ، تعمیر و ترمیم ترک است.

ترمیم اضطراری باید فوراً انجام شود این یک روش تعمیر است که باید انجام شود زیرا آسیب رسیدن به سطح جاده رانندگی را تحت تأثیر قرار می دهد. این روش در حال حاضر یک اقدام درمانی موقت است که به دلایل ایمنی قبل از بازسازی یا الزامات رانندگی انجام می شود ، در صورت عدم موفقیت در شرایط اضطراری ، فقط تعمیرات اساسی انجام می شود بدیهی است که هزینه بسیار بالاست.اگر به دنبال کسب اطلاعات و یا خرید روبین اورجینال هستید با کارشناسان ما تماس بگیرید.


عواملی که باید در نگهداری اقتصادی در نظر گرفته شوند

انتخاب اقتصادی ترین روش تعمیر و نگهداری معمولاً به عوامل زیر بستگی دارد: فرم نگهداری موجود ، وسایل نگهداری و بودجه هزینه تعمیر و نگهداری ؛ درجه آسیب و سطح خسارت سطح جاده ، درجه سطح جاده و حجم ترافیک ، شرایط بارگیری وسیله نقلیه ؛ شرایط عمر طراحی سطح جاده و پیاده رو ؛ عوامل آب و هوایی و محیطی آسفالت ساخت و ساز و اثربخشی کیفیت مصالح ساختمانی سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرد.


تیغه کاتر آسفالت بر و نکات آن

در عین حال ، تجهیزات دستگاه های کاتر آسفالت بر به سمت متنوع سازی و در حال پیشرفت است ، دقت ساخت دقیق تر شده است ، عملکرد و تیغه کاتر آسفالت بر بیشتر نیازها در ساخت و سازها را برآورده می کند و عملیات راحت تر و ساده تر شده است.

برش یک فرآیند عمده در ساخت و ساز است. از کاتر آسفالت بر در برش شیاری کف بتونی استفاده می شود. آنها در سطوح مختلف مانند جاده ها کاملا چابک هستند و به طور گسترده ای در کاربردهای برش جاده استفاده می شوند. برخی از آن به عنوان کاتر آسفالت بر نام می برند در حالی که برخی آن را برش دهنده بتن می نامند.

وزن موتور بالای شافت برش ، تیغه را هنگام برش پایین نگه داشته و برش مستقیم پایدار را فراهم می کند. نیازی به فشار دادن دستگاه به پایین نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کاتر آسفالت بر و  تیغه ماله پروانه ای  با نورافشان تماس بگیرید.


0 نظر

کد امنیتی

ارسال نظر